tiistai 4. helmikuuta 2014

Muutama ajatus

Näitä päiviä. Kun aamuherätys on liian aikainen ja viimeinen asia mikä kiinnostaa on nousta poikaystävän kainalosta ja lähteä töihin, kun vain ajatuskin stressaa. Kaupunkiretki 15 lapsen kanssa, jokainen kyseistä toimintaa kokeillut tietää mistä puhun. Normaaliakin suurempi työvoimapula töissä, josta aiheutunut jumalaton kiire, tunti ylitöitä (mun työssä se on paljon) ja kaiken päätteeksi bussi kotiin 15 minuuttia myöhässä.  
                                    



Tänään tuskin tarvii nukkumattia kovin kauaa odotella.



Istuin sitten tämän haastavan päivän päätteeksi bussiin ja mua vastapäätä istui poika, joka hymyili itsekseen koko matkan. Hän näytti siltä kuin musta tuntuu silloin, kun on tosi hyvä fiilis. Tulin sitten ajatelleeksi, että kyllä sitä kuitenkin aika onnellinen elämästään saa olla. Mulla on työpaikka, ihan kiva koti, suloinen kissa ja aivan ihana poikaystävä. Kaikki muutenkin ihan hyvin. Tosi hyvin.

Onnellisuus ei oo aina ollut mun elämässä läsnä siten, kuin se on nyt, että lähes päivittäin voin ainakin hetkittäin muistaa miten hyvin mulla on asiat ja osata olla niistä onnellinen. Viime vuonna moni asia muuttui mun elämässä paljon. Asiat, jotka vielä vuosi sitten ajattelin mun suurimmiksi peloiksi, kävi toteen. Ajattelin silloin, etten selviäisi ikinä. Tässä sitä nyt kuitenkin istutaan ja voin melkein sanoa, että mulla on asiat paremmin kuin koskaan. Yllätyin itsekin siitä, miten paljon vahvuutta itsestäni löysin elämäni haastavimmilla hetkillä.

Aina löytyy syitä valittaa, mut aina pitäis kuitenkin muistaa olla onnellinen kaikesta siitä hyvästä mitä on. Tämä elämä kun kuitenkin on sellaista, että ikinä ei voi tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Ja onnellisuudessa niin paljon on kiinni itsestä. Kun mulla oli vaikeinta, päätin vain, että tästä on nyt vaan mentävä eteenpäin. Uskon, että juuri se ajattelu on syynä siihen, miksi noin puoli vuotta sitten mun elämässä alkoi tapahtua niin paljon hyviä asioita. Olen myös ajatellut, että ehkä kaikki tapahtuu ja tuntuu niin hyvältä siksi, koska pitkän ajan jälkeen olen uskaltanut vihdoinkin tehdä juuri sen mitä itse haluan ja nauttia kaikesta täysillä.






Sellaista vain tänään mietin, kun kuitenkin tunsin itseni onnelliseksi, vaikka niin moni asia olisi tänään voinut sen tunteen estää. :) Asiasta voisin kirjoittaa syvällisemminkin, herkistelläkin, mutta se jää toiseen kertaan. Jotain ajatuksia vain halusin laittaa ylös tänäänkin. Pitkä, tapahtumarikas päivä teki tehtävänsä ja oma sänky ja pitkät yöunet houkuttelee jo kovasti. Vielä kaikkein tehokkain rentoutumishetki edessä: pari jaksoa Sinkkuelämää ja vähän jätskiä. Hyvää yötä. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti