sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Päänsärkyä ja pilkkimistä

Mulle kävi nyt sit tosiaan niin, että kuukausia talonyhtiössäni käynnissä ollut putkiremontti saapuu mun kämppään ennakkotiedoista poiketen huomenna. Sain neljä päivää ennen tiedon, että seuraavaan vähintään puoleentoista viikkoon viemäreitä ei saa käyttää. Joudun siis järjestämään itseni ja kissani evakkoon tosi pienellä varoitusajalla. Stressaavaa on ollut, vaikka olenkin siinä onnellisessa tilanteessa, että mulla on useampiakin paikkoja mihin mennä ja monen ihmisen apu. Viimeisen puolen vuoden aikana on ollut aika mahtava huomata, miten paljon läheiset on valmiita auttamaan kun sitä eniten tarvitsee. Oon tosi onnekas, ootte ihania. <3




Tästä tilanteesta alkoi tulevaisuuden syvempi pohdinta. Haluanko ja jaksanko elää seuraavan vuoden remontin keskellä? Vesi ja sähkö on vähän väliä poikki, työmiehet ramppaa käytävissä ja asunnossa, käytäviltä kuuluu jatkuva pauke ja pari kertaa viikossa postiluukusta tipahtaa uusi lappu seuraavista toimenpiteistä. Kämppäni on aika kallis sen kuntoon nähden, ja varsinkin nyt kun remontti on päällä Tutkin vuokrasopimuksen ja lait läpi ja todennäköisesti mulla on muutto edessä, koska mulla ei oo sopimuksessa kohtaa, mikä velvoittais mut asumaan tietyn aikaa asunnossani. Käyn ensi viikolla mielenkiinnosta ainakin yhdessä asuntonäytössä katsomassa millaisia asuntoja olis tarjolla ja voi olla, että ensi kuun aikana pääsen uuteen kotiin.

Kissani on nyt isälläni hoidossa ja itse asun ainakin toistaiseksi poikaystävän luona. Hän ansaitsee ehkä suurimman kiitoksen avusta, tuesta ja ihan kaikesta muustakin. Ilman häntä olisin huomattavasti vaikeammassa tilanteessa.



Muru tarjosi mulle eilen breikin stressistä ja huolehtimisesta ja vei mut pilkille. :D Hän on intohimoinen vapaa-ajankalastaja ja minä avoin uusille kokemuksille, joten vietimme yhdessä mukavan päivän jäällä. Oon paljasjalkainen kaupunkilaistyttö, joten ihan hirveästi ei mulle metsässä samoilusta ja ulkoilmaharrastuksista oo kertynyt kokemusta. Nautin kuitenkin kovasti eilisestä, ulkona olemisesta tykkään, ja oli mahtavaa grillata makkaraa nuotiolla ja viettää laatuaikaa kultsin kanssa kahden. Ja saatiin me kalakin!


Oli muuten eka kerta kun pidin kalaa kädessä. :D Mulla ei varsinaisesti ollu tekemistä sen kans et se kala ylös saatiin, mut muru on ystävällisesti antanut mun ottaa siitä kunnian. :)

Viikonloppuun kuului myös lounastreffit lapsuuden ystävien kanssa. Korvaamattomat tytöt. <3


Huomenna alkaa sitten taas työviikko, huh miten nopeasti hurahti viikonloppu ohi. Hiihtoloma hiljentää meininkiä meillä päiväkodissa, ihan tervetullutta meininkiä et välillä on vähemmän lapsia. Mun viikkoon kuuluu varmasti myös tulevaisuuden pohdintaa ja mahdollisesti uusien asuntojen tutkimista. Hauskaa uutta viikkoa kaikille ja ihanaa lomaa niille, joilla sellainen on! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti